de cultuur gaan opsnuiven in Side!

4 augustus 2019 - Side, Turkije

dag lieve volgers, wij hebben alvast goed geslapen. Vandaag staat Side op onze planning, wij zullen een stadstour doen georganiseerd door ons hotel. Met de dolmus vertrokken we richting het centrum, wanneer we toekwamen kregen we een directe cultuurshock, wat een verschil met België! We doken direct de oude stadskern in, daar genoten we van de cultuur, de vele souvenirshops en de gezellige bars. Wat ons meteen opviel waren de sterke kruidengeuren, deze kwamen van de vele kruidenierszaken in het centrum. De lokale mens is zeer relaxed en vriendelijk, ze spreken u direct aan om hun zaken te verkopen, de sluwe vossen :) . Na een stevige stadswandeling gingen op zoek naar een restaurant, we vonden een gezellige hotspot met een prachtig uitzicht op de zee van Side, namelijk Calypso Side (Zeker een aanrader). Daarna bezochten we het grote winkelcentrum te Side, dit winkelcentrum staat bekend om de vele luxe en een goed gelegen locatie. En daar ging ons geld...